ANKETA

Hlasuj


Typy motorek a výbava

Proto je zde pro představu několik nejčastějších typů motorek a k nim základní výbava. Ve světě motocyklového oblečení ale platí, že nic není zbytečné. Rozhodnete-li se koupit integrální helmu, koženou bundu, páteřový protektor a vysoké boty na skůtr, rozhodně to nejsou vyhozené peníze.

 

SKÚTR

Na skůtrech se většinou nejezdí moc rychle a často slouží jako městská přibližovátka, proto zde není nutná “klasická” výbava.
rukavice -postačí lehké rukavice s koženou nášivkou v oblasti dlaní
helma -většinou se používá otevřená přilba
boty -na skůtru není nutná motorkářská obuv, ale ani na ně nepatří pantofle a žabky, protože noha musí pevně držet, aby se nesmekla při došlápnutí na zem. Postačí například i dobře zavázané tenisky.

 Skutr

MOTORKY 125, 250 ccm

Stroje těchto kubatur není radno podceňovat. Výbava by se tak měla blížit “dospělým” motorkám.
helma -integrální, krosová, otevřená – záleží na typu stroje a zvyku jezdce
rukavice-kůže jen na dlaních už nestačí – jsou vhodné spíše celokožené rukavice s polstrováním na článcích prstů a rizikových místech
bunda -v nižší cenové hladině je lepší koupit textilní bundu. Přestože odolnost proti otěru je sice nižší než u stejně drahé kožené bundy, mají ty textilní plastové chrániče v oblasti ramen a loktů.
boty -vysoká bota, v oblasti kotníků s chrániči
páteřový chránič -jestliže nemáte kvalitní chránič integrovaný v bundě (bývá jen u dražších modelů) rozhodně si kupte klasický páteřák – on totiž jeden “blbý” pád na záda i při nízké rychlosti může způsobit zranění páteře a např. ochrnutí končetin. Lepší modely jsou zároveň i ledvinovým pásem, což v chladnějším počasí nebo terénu rozhodně není na škodu.

 Moto 125

ENDURO

Na klasický teréňák patří klasické krosové oblečení. Toto oblečení není ovšem uzpůsobeno pro styk s asfaltem, proto (jezdíte-li po silnici a občas si cestu krátíte terénem) je dobré udělat mix mezi terénní a silniční výbavou.
helma -klasická krosová – nutno doplnit brýlemi
brýle
rukavice -motokrosové rukavice jsou krátké, což na silnici není ideální, přesto je nutné zachovat cit v terénu.
krunýř -důležité orgány je nutné chránit krunýřem nebo alespoň (jste-li v terénu jen zřídka) páteřákem
bunda -volnější textilní bunda
kalhoty-natolik volné, aby se pod ně případně vešly i chrániče

V případě, že v terénu trávíte víc času, vyplatí se investovat do chráničů (kolena, lokty, krční páteř…)

 Endura

NAHÁČ, KLASIKA

V této skupině hraje prim kožené oblečení – kožená bunda nebo dvoudílná kožená kombinéza s chrániči, nejčastěji intergrální helma, vysoké boty s chrániči, stejně tak i dlouhé rukavice s chrániči a páteřák

 Aprilia

SUPERSPORT

Nejrychlejší, ale taky nejrizikovější skupina vyžaduje největší investice do oblečení.
integrální helma
jednodílná kožená kombinéza, nejlépe s “hrbem” na zádech – ten brání vyvrácení hlavy při pádu a zlepšuje aerodynamiku.
rukavice – vyztužené v oblasti zápěstí a prstů, četné chrániče a předtvarované pro držení řidítek
vysoké boty – nedá se v nich prakticky vůbec chodit, proto často mají vyjímatelnou vnitřní část
páteřák – pokud není integrovaný v kombinéze, rozhodně na něj nezapomenout !

Benelli

 

 

 

CESŤÁK

Oblečení musí být pro dlouhé cesty pohodlné, bezpečné a musí se v něm bez potíží zvládnout ujít i pár metrů. Nejčastěji se používá výklopná helma, textilní bunda a kalhoty s chrániči a ze špičkového materiálu který není jen na exponovaných místech (jak tomu bývá u levnějších modelů), ale po celém povrchu. Dále pak ještě vysoké boty

Ještě by mohla být řeč o různých doplňcích, kterých existuje velké množství, jako chrániče (zejména na enduro), termo prádlo, kukly, nákrčníky, pláštěnky…, které činí jízdu příjemnější i bezpečnější a je rozhodně dobré je při návštěvě obchodu zahrnout do svých plánů.

BMW